Totalul afișărilor de pagină

marți, 17 februarie 2015

Topoancele

Tolaniti prin prejur non-stop
Am fost aseara la o bunicuta! Locuieste la parter. Dupa inserare cineva ii bate puternic intr-un geam dinspre strada circulata... Era sa fac pe mine asa m-am speriat. Zapacita, bunicutza merge la geamul din bucatarie...nimeni! Se intoarce din nou in living, ma intreaba; unde crezi ca s-a auzit...?
 Cuvintele i-au amutzit pe buze pentru ca bataia in geam se repeta si de data asta cu o intensitate si mai mare.  Ochim geamul din capat si ne dam cu parerea ca acolo este buba. Merge ea saracutza, se cazneste sa deschida cat mai repede si ce crezi? Un cetatean de etnie rroma incepe sa ii ceara slanina, papa si bani...insista, insistaaa... In final ii spune ca nu are ce sa ii dea, ca nu mai are si gata.
 Imi explica ca este un tigan caruia in urma cu ceva timp i-a data bani si mancare pentru ca ii ingrijea din cand in cand un rond cu flori. Din acest motiv el considera ca poate sa vina oricand, la orice ora sa ceara sambrie, dupa sambrie pentru ca i-a sapat de doua, trei ori pe an rondul cu flori... Deci,  iti munceste tiganul trei ore pe an si dupa aia tu trebuie sa il hranesti ori de cate ori ii este foame. 
Ii zice bunicii;
 - Ti-am sapat florile, no da-mi banii. 
Cum putea sa sape ieri seara florile, in plina iarna? Toate aceste atacuri, tertipuri de hartuire se intampla pentru ca oferiti premii celor care de fapt nu-si fac jobul cu succes... daca continui sa te referi la... nu-i putem ajuta pe toti, e clar ca nu ai ce cauta in asistenta sociala!
 Sa votez ce, pe cine? 
Dupa o vreme...la tzuica, o palinca... am uitat evenimentul nefericit, si ce sa vezi? Ii suna un telefon, are mai multe... incep povestile cu Crina cea dragutzica.
 Stirile PRO tv imi capteaza atentia in timpul acesta. DELIA ERA OCUPATA CU cleveteala la telefon, si ce sa vezi?
 Usa de la intrare trepideaza, buf, buf...
 Ma trec fiorii mortii, eu eram pe fotoliu langa usa, imi zic;
 sa ma zghiombesc pe vizor, ori ba... daca vad ceva urat, si mor!
 Imi trec prin minte tot felul de idei cum ca cineva cauta insistent sa goneasca batranii de pe lumea asta.
 Intr-un tarziu dupa ce ochii imi devenisera cat cepele de spaima, apare DELIA relaxata dupa convorbirea telefonica.
 Imi zice; 
- Ce ti s-a intamplat? 
Si-i zic.;
- Delia... cineva iti umbla pe la usa, din cand in cand trepideaza.
 A...! Imi zicea ea, nu e asta. 
- Da... ce-i? 
- Curentul... draga !
 Cu r e n t u l, zic !!! 
Apoi incepe sa imi spuna cum soacra Crinutei ar vrea ca nora ei, adica Crinuta SA O INGRIJEASCA PE BUNICUTA pentru suma de 600 ron pe luna.
 Imi explica mai departe Delia ca ea are o pensie de 800 ron pe luna, desigur o ajuta si copiii, dar si atunci!
 In acest context soacra Crinutei i-a explicat fetii lu' Delia, doctoritza cu vechime maxima, mai in urma cu ceva vreme, ca mama ei nu mai traieste in realitate ! In aceiasi seara, in decursul a doua ore, doua persoane umblau sub ochii mei sa o escrocheze pe Delia cea isteata, lucida, puternica Delia !
 O apreciez mult pe acesta doamna in varsta... desi intelege ca acestia umbla numai si numai sa o jecmaneasca, ea totusi continua sa ii educe, sa ii tolereze.
 M-am hotarat aseara ca,  daca ajung la batranete, am sa imi mut cuibul undeva la munte, printre sacii cu malai, vorba aia paunesciana, si voi trece pe hrana naturala, bio... ceva de genul;
 cucurbete la ler... slaninutza afumata taiata cubuletze... tolanita impreuna cu cartofi taiati pai... intr-o tava veche si uitata de lume, dar curata ca un ou de Paste...
 Mobilele imi vor fi din panusi, lucrate de mine si ajustate cu fir de canepa cultivata si prelucrata tot de mine. 
Da!!!
 De mine daca veti vrea sa ingrijiti in contul pensiei, eu am sa va omenesc cu urzici, cu ,,cucurbata'',  cu stevie, si am sa va ofer ca sa va odihniti sezutul, un fotoliu tesut din nuiele si canepa, of course... numai asa poate fi.
Sigur ca usa mea nu va trepida de la prea mult curent  pentru ca ea va fi tot din nuiele si tesute... cu ce? Cu canepa!!!
Dracu sa va ia de gunoaie tolanite prin prejur non-stop!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu